Vacancy Marketing Internship

Lijkt het jou leuk om je bezig te houden met alle facetten van business-to-business marketing? En wil je wat meer praktijkervaring opdoen tijdens je studie? Dan is deze stageplaats misschien wat voor jou!

Binnen onze marketing afdeling zijn wij op zoek naar een stagiair Marketeer. Maar wat houdt een stage bij TWD nu precies in? Als marketing stagiair(e) ben je gedeeltelijk verantwoordelijk voor de gehele reeks van marketing uitingen. Hierbij kun je denken aan; updaten van de huisstijl, ontwerpen van promotiematerialen, marktpositionering en websitemanagement. Maar ook beursdeelnames in goede banen leiden, content genereren en het creëren van naamsbekendheid.

Binnen TWD krijg je de ruimte om te leren en jezelf te ontplooien. Daarnaast horen wij ook graag wat jouw kijk is op onze huidige aanpak en werkwijze, zodat we van elkaar kunnen leren. Een veelzijdige stageplaats voor een creatieve en enthousiaste student die veel wil leren in een jong en dynamisch bedrijf!


WAT VRAGEN WIJ VAN JOU?

  • MBO+ of HBO studie richting Marketing, Communicatie of Grafisch vormgeven
  • Basis kennis van Adobe InDesign, Photoshop en Illustrator
  • Kennis van MS Word, MS Excel and MS PowerPoint
  • Kennis van Social Media kanalen (LinkedIn, YouTube, Google+)
  • Goed in Nederlands en Engels (vanwege onze internationale collega’s)
  • Inventief en creatief
  • Oog voor detail
  • Affiniteit met techniek is een pré

Stinger_overboarding-tool

TWD

Wij werken met een jong, internationaal team met een gemiddelde leeftijd van 31 jaar. Ons bedrijf kenmerkt zich door de interactieve, informele en innovatieve sfeer. Naast hard werken, is er ook genoeg tijd om samen koffie te drinken, te lunchen en op regelmatige basis deel te nemen aan leuke groepsactiviteiten.

3

             

EEN DAG ALS MARKETEER BIJ TWD

Terwijl je naar je werkplek loopt vliegen de ‘goede morgens’ van de receptioniste en je Marketing, Sales en Business Development collega’s je al om de oren. Gelukkig zit je dicht bij de ingang en hoef je dit geen 120 keer te herhalen.

Je start je computer op en checkt je mail op spoedgevallen. Niets aan de hand? Dan pak je op je gemak een kop koffie en ga je samen met je marketing collega scrummen. Jullie bespreken wat er vandaag moet gebeuren en hoeveel tijd er over is om creatief aan de slag te gaan of om op marktonderzoek uit te gaan.

SCRUM·MEN (goede start van de dag, overzicht bewaren, niet alles hoeven onthouden).
Maand-, week- of dagplanning doornemen met je team: aan de hand van post-it’s je to-do lijst up-to-date houden.

Het zou zomaar kunnen dat je nieuwe flyers mag gaan maken of naar jouw mening en creatieve input wordt gevraagd voor de layout en indeling van een potentiële nieuwe website. Voor de interne nieuwsbrief loop je bij je ‘Admin’-collega’s langs om leuke input te vergaren. Dit verwerk je in de layout en misschien moet je nog even een foto schieten van de nieuwe werknemers.

Tijdens de lunch smeer je eerst een lekkere boterham en pak je wat van de saladebar. Daarna vind je een plekje aan een tafel met een paar ingenieurs en ontwerpers. Je vraagt één van hen naar een project waar jij een stukje over wilt gaan schrijven. Pas maar op, je geeft ze een vinger en ze pakken je hele hand. Deze enthousiaste collega’s vertellen heel graag wat ze aan het doen zijn, omdat ze namelijk gewoon heel erg trots zijn op het gehele werkproces, maar vooral het eindresultaat. Wie kan het zeggen, dat hij of zij een hydraulische gripper heeft ontworpen die door een fabrikant geproduceerd is. Deze constructie is 20 bij 25 meter en weegt ongeveer net zo veel als 2 Boeing 747’s. De klant is super tevreden, want tijdens het installeren van zijn windmolenpark op zee bespaart hij veel kostbare tijd.

Na de lunch ga je samen met je marketing collega alle potentiële branche magazines vergelijken. Wat zijn de kosten voor een ¼ pagina advertentie en kunnen we er een gratis editorial bij krijgen? Wordt het magazine wel gepubliceerd op het moment dat wij juist willen gaan knallen?

Je wordt geroepen, de Marketing-Sales-Business Development meeting begint. Omdat ons Research & Development team op het punt staat één van hun geniale ontwerpen te produceren is het tijd om gezamenlijk te brainstormen. Hoe kunnen we dit product nu het beste in de markt zetten? Je hebt alle ideeën genoteerd en na de meeting mag je gelijk een QuickScan doen om te kijken of deze ideeën haalbaar zijn.

Stuur je motivatiebrief en CV naar hr@twd.nl of neem contact op met onze HR-afdeling via +31 10 294 03 74.

block white

15

Top